Zdravý životný štýl!

10 tipov pre zdravší životný štýl

1. Venujte viac času starostlivosti o zuby.

Zubná pasta, mäkká zubná kefka, dentálna niť, ústna voda, medzizubná kefka a škrabka na jazyk. Chýba vám niečo z toho? Možno je práve čas zmeniť to.

2. Obklopujte sa radostnými ľuďmi.

Hovorí sa, že človek je priemerom piatich ľudí, s ktorými sa pravidelne stretáva. Vyberajte si preto tých pozitívne naladených, ktorí dokážu pozdvihnúť vášho ducha, keď akurát nie ste v najlepšej forme.

3. Pite viac vody.

Mnoho ľudí v tejto hektickej dobe zabúda na tak základné veci ako je strava a pitie a následne to kompenzuje prejedaním. Ľudské telo sa skladá predovšetkým z vody a preto mu ju pravidelne dopĺňajte. Zlepšíte tak jeho schopnosť regenerácie a vyplavovanie toxínov. Najlepšie tabletky na chudnutie sa dajú nájsť v obyčajnej vode.

4. Prestaňte fajčiť.

Pre mnohých je tento bod zdanlivo nezvládnuteľným výkonom. V skutočnosti to však dokáže každý človek. Závislosť na nikotíne je ako každá iná, o nič lepšia a s rovnako negatívnou prognózou. Su fajčiari ktorým často chýbajú financie a berú si nové pôžičky, skusili si však niekedy prepočítať koľko ich ročne stojí fajčenie? Ak ste nad sebou doteraz privierali oči, skúste ich teraz doširoka otvoriť a čeliť svojmu zlozvyku. Nefajčiari – vyhnite sa pasívnemu fajčeniu najviac ako sa dá. Tzv. fajčenie z druhej ruky je škodlivé podobne ako bežné fajčenie.

5. Naučte sa hovoriť nie.

Naše telo je dokonalé v cítení hladu. Ak jete len preto, že vás niekto ponúkol, alebo že vaši priatelia majú akurát chuť zájsť na kebab, naučte sa dôverovať viac sebe ako tlaku okolia.

6. Varte si doma.

Nech je hocijako pohodlné stravovať sa v jedálni či v reštaurácii, domáce jedlo (pokiaľ nie je z polotovaru) bude vždy lepšie. Bujóny a múka, koreniny a nadmerné množstvo soli sa nájde takmer v každom jedle, ktoré si kúpite, a to nemusí ísť ani zrovna o fastfood.

7. Nepite limonády a kávu.

Všetko, čo obsahuje kofeín, má diuretické účinky. Zrýchľuje tak vylučovanie vody z tela a obličky nestačia pracovať tak rýchlo, aby sa pomocou vylučovania zbavovali toxínov. Limonády navyše obsahujú nadmerné množstvo cukru a tým zvyšujú váhu a kazia zuby.

8. Prestaňte sa hrbiť.

Popracovať na postoji svojho tela sa oplatí – z dlhodobého hľadiska tak predídete nepríjemným bolestiam chrbtice, z krátkodobého budete pôsobiť atraktívnejšie a energickejšie. Vyskúšajte napríklad jogu.

9. Zhlboka dýchajte.

Bez kyslíka nedokážeme prežiť, napriek tomu si ho doprajeme málo. Väčšina ľudí pri dýchaní využíva iba jednu tretinu z kapacity pľúc. Skúste dýchať až do brucha a nehýbať pritom plecami. Pri otvorenom okne alebo priamo v prírode vám to iste pôjde ľahšie.

10. Neustále sa učte nové veci.

Tanec, jazyky, potápanie, tenis, maľovanie. Existuje mnoho kurzov, v ktorých sa nielen niečo naučíte, ale i spoznáte nových ľudí a vytvoríte si tak nové kontakty.



© 2016 RE PÍš .sk